למדתי על המחשב והתחלתי להשתמש בו כשהייתי בבית ספר תיכון. אבל, למידה זו היתה יותר תיאוריטית בגלל שמספר המחשבים לא מספיק לתלמידי הכיתה וחלק מהמחשבים היו מקולקלים ואין מספיק תקציב להחלפתם או לתקן אותן.
אחרי שסימתי למודי בתיכון היה קשה לי להשתמש במחשב בגלל שאני גרה "בפזורה" ושמה קשה להשתמש במחשב, למרות שאני חייבת להשתמש בו בלימודי האקדימיים, וגם לדברים אישיים כי הגלישה באנטר נט היא מהתחביבים הראשונים שלי ,ו בגלל שאין חשמל כל הזמן וגם קליטת האינטרנט קשה.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
26 תגובות:
אני מכיר את המצב במגזר שלך היכרות אישית ומעורב אישית בפרויקט 'ניידע' שמטרתו לצמצם את הפער הדיגיטאלי בין בתי ספר בדואים לבתי ספר במגזר היהודי.
השאלה שלי אליך כיצד את בכל זאת מתמודדת עם המצב, כי אני רואה שאת פועלת היטב בסביבה המתוקשבת?
האם השימוש בתקשוב חשוב בעיניך רק משום ש"אני חייבת להשתמש בו בלימודי האקדמיים" או יש בעיניך חשיבות נוספת להכיר ולדעת כיצד להשתמש במחשב ואינטרנט?
ולבסוף, אשמח להכיר אותך קצת יותר, האם את גם מלמדת? האם במשפחתך יש אנשים נוספים שמתשמשים באינטנרט? האם את רואה חשיבות שגם בני משפחתך האחרים ידעו להשתמש במחשב ואינטרנט או שהתקשוב מעניין אותך רק לצורך הלימודים האקדמיים שלך?
בהצלחה
רפי
שלום ראפי:
1-נכון מאוד רפי קשה מאוד להתמודד .אני נסיתי להתמודד יש לי מחשב נייד שטוענת אותו בבית הספר שאני מלמדת ואז משתמשת בו לדברים דחופים בבית.כי הוא שומר סלולה למשך הרבה זמן.
2- יש לי"מודם" מחברת סילקום והוא בכל זות לא קולט במהירות המבוקשת באיזור שלי
3-רוב הזמן החופשי שלי הוא במכללה .
השימוש בתקשוב חשוב מאוד בעיני לא רק בלימודי האקדמיים כי:
1- מהתחביבים שלי
2- שאני גולשת מבחינה נפשית אני רגועה כי מרגישה שאני בעולם אחר לא במקום שאין בו הדברים הבסיסיים לחיים רגלים.
3- מרגישה שאני כמו כל אדם אפילו יותר שחי במדינת ישראל למרות כל הסבל הזה
כן אני מלמדת "ברהט" אני נולדתי רק ילדה אחת ובן נכה ,אבא ואמא לא יודעים לקרוא ולכתוב
בן הזוג שלי משתמש במחשב רק בעבודה
הבן שלי משחק במשחקים דרך המחשב
מאודחשוב לי שבני משפחתי ידעו להשתמש במחשב ובאנטר נט כי היום הכל טלוי במחשב .כי בלי מחשב מאוד קשה להתמודד להתערב בסביבה
התרשמתי מאד מדבריך הכנים שיוצאים מן הלב.
תיארת את המשפחה שבה גדלת באופן אמיתי ואני מבין שזה לא היה קל. בכל זאת את לומדת לימודים במכללה וזה מראה שגם ממשפחה שבה ההורים לא למדו יש אפשרות שהבת תלמד ותהיה משכילה וזה מעודד.
עכשיו יש לך את המשפחה שלך וסיפרת על הילד שלך ועל כך שהוא משחק במחשב, השאלה שלי האם לא כדאי שתשתמשי במחשב גם ללמד את הילד דברים שחשובים להתפתחותו. בשיחה בטלפון אמרת לי שחשוב לך שהוא ירכוש שפה תקנית ושידע לדבר ערבית כמו שצריך. הצעתי לך לחקור את האפשרות לשפר את השפה של הילד באמצעות ישיבה עם הילד ליד המחשב ולימוד השפה הנכונה ממקורות שבאינטרנט.
עלו גם אפשרויות אחרות שמעניינות אותך, כמו שימוש באינטרנט לשיפור הוראת האמנות.
סיכמנו שתכתבי את עיקרי הדברים ברשומה חדשה ושם נמשיך את הדיאלוג. אני מקווה שיצטרפו עוד סטודנטים לשיח בינינו.
בהצלחה
רפי דודזון
סועאד שלום
התרשמתי מאד מכנותך בדבר המגבלות הטכנולוגיות איתן עליך להתמודד. למרות המכשולים את משתדלת להשתלב בחברה המודרנית ולהפיק ממנה את המקסימום. מאמציך ראויים לכל הערכה. אל תפסיקי.
מעניין אותי האם כל בני ה"פזורה" רואים את הדברים כמוך. ידוע לי שרבים מהם מתעקשים להמנע ממודרניזציה, ודוחים את תהליך העיור. האם את מזדהה איתם, או שדעתך מנוגדת להם?
האם את רואה אפשרות להסתייע בחידושים שמציעה הטכנולוגיה המודרנית גם ללא מעבר לערים?
בברכה
אורלי אושרי
שלום לך סועאד
אני מעודדת אותך יותר ויותר, תמשיכי כך והצלחה
ורוצה שתגידי לי איך את מחלקת הזמן שלך? לפי המפגש לנו היום הבנתי שאת מסתדרת?
היי רימה היה כיף לי להכיר אותך..........
אני קמה מוקדם מאוד בבוקר מכינה ארוחת בוקר אוכלת ואז הולכת לגמלים שלי מטבלת ומשחקת איתם כי חצי שעה חוזרת מעוררת בן הזוג שלי והילדים אוכלים בזמן האכילה שלהם מסדרת הבית ואז מסדרת הילדים פעלי עוזר לי מאוד ואז הוא הולך לעבודה יושבת כ חצי שעה עם הילדים ואז אני מתלבשת לוקחת אותם לבית הספר ואני הולכת לעבודה ואחרי הצהורים אותו דבר
שלום לך :
כן, יש הרבה מאוד מבנה הפזורה שהם דוחים את תהליך העיור,וגם לא רוצים לעזוב הפזורה גם אם שלמו להם כסף ובנו להם בתים בעיר ואני אחד מהאנשים האלה "בני הפזורה"
ואני גרה בבזורה מהרצון ולא רוצה לצאת לנצח
כן אני מסתיעת בחידושים המציעה הטכנלוגיה איך ורק בלי לעבור לעיר
השפעת השימוש במחשב ואינטרנט על השיגי תלמידים לקויי למידה במתמטיקה
מטרת המחקר:
המחקר בא לבדוק את השפעת השימוש במחשב ובאינטרנט על השיגי תלמידים לקויי למידה במתמטיקה, מוטיבציה כלפי הנושא, ולבדוק גם את השפעתו על גישת המורה לנושא ולתלמידים לקויי למידה.
שאלת המקר:
האם השימוש במחשב ובאינטרנט בהוראת המתמטיקה משפיע על השיגי תלמידים לקויי למידה, מוטיבציה כלפי הנושא ועל גישת המורה לנושא ולתלמידים לקויי למידה?
השערות המחקר:
1. קיים הבדל בין השיגי תלמידים לקויי למידה במתימטיקה לפני השימוש במחשב ובאינטרנט והשיגיהם אחרי השימוש במחשב ובאינטרנט.
2. קיים הבדל בין מוטיבציה של תלמידים לקויי למידה כלפי מתימטיקה לפני השימוש במחשב ובאינטרנט ומוטיבציה שלהם אחרי השימוש במחשב ובאינטרנט.
3. קיים הבדל בגישת המורה למתימטיקה ולתלמידים לקויי למידה לפני השימוש במחשב ובאינטרנט בהוראת המתמטיקה ואחריו.
כלי המחקר:
לבדיקת השיגים לימודיים במתמטיקה אשתמש ב-
מבחן התחלתי להערכת השיגי תלמידים לפני השימוש במחשב.
מבחן לבדיקת התקדמות תלמידים בנושא הנלמד.
מבחן להערכה סופית בנושא
לבדיקת מוטיבציה אצל תלמידים כלפי הנושא אשתמש בשאלון.
לבדיקת גישת המורה לנושא ולתלמידים בכיתה אשתמש בשאלון להערכה עצמית.
כתבת הצעה טובה ורצינית כל הכבוד. אבל בהמשך לשיחות בינינו אני רוצה להציע לך להעמיד במרכז המחקר את עצמך ולא את תלמידיך ולכן לחקור את הנושא: "השפעת הלמידה וההוראה של המורה, באמצעות מחשב ואינטרנט, על תחושת המסוגלות העצמית וההישגים של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים". זו צורה אחרת להסתכל על מה שכתבת. אם תתבונני על עצמך ועל פעולותיך כמורה תוכלי לראות גם כיצד לשפר את התחושות של התלמידים ואת הישגיהם באמצעות עבודתך בכיתה. המחשב הוא רק כלי לשיפור העבודה העיקרית היא עבודתך כמורה, מחנכת ובן-אדם.
אם זה מקובל עליך, את צריכה גם לנהל יומן רפלקטיבי בו תכתבי על דרכי עבודתך, מחשבותיך, תחושותיך ותראי האם התוצאות שאת רואה אצל תלמידיך עונות על הרצון שלך לשפר את הלמידה שלהם.
מה דעתך?
רפי
שלום ראפי:
מאוד מקובל עלי מה שכתבתה זה שמתרחש לי בראש אולי אני ניסחתי את זה בצורה אחרת
אני מבינה שיש לי נושא לסמנריון עכשו או שחסרים עוד דברים?????????
מחקה לתשובה .............
א. תרשמי את נושא העבודה שלך ואת שאלות המחקר המתאימות לו בפורום של משימה 5. זאת על מנת שכולם יראו את נושאי העבודה של חבריהם.
ב. אפשר להתחיל לחפש מידע על הנושא באמצעות הגוגל ומאגרים בספריה.
ג. צרי איתי קשר טלפוני לקביעת פגישה פנים אל פנים.
בימים הקרובים תופיע משימה חדשה של איסוף ומיון מקורות מידע בנושאי הסמינריון.
רפי
הנושא: "השפעת הלמידה וההוראה של המורה, באמצעות מחשב ואינטרנט, על תחושת המסוגלות העצמית וההישגים של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים".
שאלת המחקר:
באיזו מידה תשפיע הלמידה וההוראה של המורה, באמצעות מחשב ואינטרנט, על תחושת המסוגלות העצמית וההישגים של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים במתמטיקה. והאם שינוי שיטת הלמידה וההוראה תשפיע על רצון המורה לשפר את הלמידה של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בתמטיקה.
השערות:
הלמידה וההוראה של המורה, באמצעות מחשב ואינטרנט, תשפיע בצורה חיובית על תחושת המסוגלות העצמית שלו
הלמידה וההוראה של המורה, באמצעות מחשב ואינטרנט, תשפיע חיובית על ההישגים של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים במתמטיקה
הלמידה וההוראה של המורה, באמצעות מחשב ואינטרנט, תשפיע על רצון המורה לשפר את הלמידה של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים במתמטיקה.
אוקיי, יש לך נושא ושאלות מחקר ועכשיו את צריכה להציג זאת בפורום של משימה 4 הנמצא באתר הקורס.
בשלב הבא אתם צריכים למצוא מקורות מידע המתאימים לנושא שלכם. במשימה 5 יש הנחיות כיצד עושים זאת. אז תתחילי בביצוע המשימה.
כמו כן, חשוב שתתקשרי אלי ותקבעי איתי מפגש פנים אל פנים לקידום העבודה הסמינריונית.
רפי
התחלתי לאסוף חומר מכל מני מקומות -אנטרנט.ספרים.כתבי עט....
אחד הבעיות היתה לפעמיים הכותרת הייתה שייכת לנושא שלי אבל התוכן לא ולפעמיים ההפך שהכותרת מדברת על הנושא מצד אבל התוכן שייך לנושא.
אחרי שאספתי כמה מאמרים אז הייתה לי פגישה עם המרצה ראפי ואז הוא הפך לי את הראש כי הסביר לי הרבה דברים למשל על התוכנה שמכניסים את המאמרים שא ני צריכה ורושמת לי מילות מפתיח ואז אני מוצת המאמר המבוקש בקיצור זה כמו מחסן .ויותר מעניין בתוכנה הזו שאני יכולה לכנס למחסנים של אנשים אחרים שיש להם אותם מילות מפתיח.
דבר שנישיש למאמר כותר ראשוני ומשני......
ועוד דבר שלא ידעתי האם המאמר נכתב בכתיב אקדמי למי מיועד המאמר והאם אני יכולה להכניס אותו לסמנריון שלי....
ועוד דבר שהדגיש לי אותו איך לקחת כתובת מליאה של אתר או סםפר.
מחר יש לי פגישה עם יעל היא תתספיר לי יותר על התוכנה ומקווה שאבין מפגישה הראשונה ולהתחיל כבר להכניס את המאמרים שיאשר לי אותם ראפי להכניס אוותם לסמנריון
יש לי פגישה עם ראפי ביום חמישי ואזאני אעדקן האם התקדמתי או לא
אחרי הרבה זמן של עבודה מקווה שאני הבנתי את הרעיון מהפגישה האחרונה שלנו ומקווה שתכתוב לי הערכה לפני שאני מכניסה את העבודה לפורם משימה 5.........
משימה 5
נושא המחקר:
השפעת הלמידה וההוראה של המורה, באמצעות מחשב ואינטרנט, על תחושת המסוגלות העצמית וההישגים של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים
מאמר ראשון (מודפס):
• המחברת: אורית חזן
• שנת הפרסום: 2001
• כותרת המאמר: טיעונים של סטודינטים להוראת מתמטיקה ומדעים לגבי שילוב תקשוב בתהליכי הוראה ולמידה.
• כרך ומספר חוברת/ כתובת הדף ברשת האינטרנט: דפים (32)
• מידת הרלוונטיות שלו לנושא: מאמר רלוונטי מדרגה שניה
• סוג המאמר: מאמר מחקר
• מקור ראשוני/משני: ראשוני
• אורית, ח. (2001). טיעונים של סטודינטים להוראת מתמטיקה ומדעים לגבי שילוב תקשוב בתהליכי הוראה ולמידה, דפים (32), 88-105.
מאמר שני:
• המחברים: מלי דנינו ובטי שרייבר
• שנת הפרסום: 2008
• כותרת המאמר: הטמעת יישומי מחשב בקרב ילדים עם לקויות למידה
• כתובת הדף ברשת האינטרנט:
http://telem-pub.openu.ac.il/users/chais/2008/after_noon/1_2.pdf
• מידת הרלוונטיות שלו לנושא: מאמר רלוונטי מדרגה ראשונה
• סוג המאמר: מאמר מחקר איכותני
• מקור ראשוני/משני: ראשוני
• דנינו, מ. ושרייבר, ב. (2008). הטמעת יישומי מחשב בקרב ילדים עם לקויות למידה. בתוך: ספר צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה 2008: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי. עשת-אלקלעי, י. כספי, א. וגרי, נ. (עורכים), האוניברסיטה הפתוחה, רעננה. 63-67
נמצא ב: http://telem-pub.openu.ac.il/users/chais/2008/after_noon/1_2.pdf [14/1/09]
מאמר שלשי:
• המחברת: רותי גליק
• שנת הפרסום: 2005
• כותרת המאמר: זה בראש שלהן
• כתובת הדף ברשת האינטרנט:
http://www.itu.org.il/Index.asp?ArticleID=5749&CategoryID=894&Page=1
• מידת הרלוונטיות שלו לנושא: מאמר רלוונטי מדרגה שנייה
• סוג המאמר: מאמר יישום והתנסות
• מקור ראשוני/משני: משני
• גליק, ר. (2005). זה בראש שלהן. שיעור חופשי (68).
• נמצא באתר הסתדרות המורים בישראל:
http://www.itu.org.il/Index.asp?ArticleID=5749&CategoryID=894&Page=1
[4/2/09]
מאמר רבעי:
• המחברת: טלי היימן
• שנת הפרסום: 2001
• כותרת המאמר: קשיים במתמטיקה
• כתובת הדף ברשת האינטרנט:
http://www.add.org.il/Article_11.htm-12k
• מידת הרלוונטיות שלו לנושא: מאמר רלוונטי מדרגה שניה
• סוג המאמר: מאמר סקירה
• מקור ראשוני/משני: ראשוני
• הימן, ט. (2001). קשיים במתמטיקה. מתוך: לקויי למידה, מדריך למידה, האוניברסיטה הפתוחה, 44-48.
נמצא ב:
http://www.add.org.il/Article_11.htm-12k
מאמר חמשי:
• המחברת: רועי גבע
• שנת הפרסום: 2007
• כותרת המאמר: לקויות למידה
• כתובת הדף ברשת האינטרנט:
http://www.vardicenter.co.il/article.php?id=58- 41k
• מידת הרלוונטיות שלו לנושא: מאמר רלוונטי מדרגה שניה
• סוג המאמר: מאמר סקירה
• מקור ראשוני/משני: ראשוני
• גבע, ר. (2007). לקויות למידה. מרכז ורדי
נמצא ב:
http://www.vardicenter.co.il/article.php?id=58- 41k
מאמר ששי:
• המחברת: ד"ר רוני קרסנטי ופרופ' אברהם הרכבי
• שנת הפרסום: 2003
• כותרת המאמר: איפיוני למידה וחשיבה של תלמידים "חלשים" במתמטיקה
• כתובת הדף ברשת האינטרנט:
http://stwww.weizmann.ac.il/manor/talmidim_mitkachim/doah/chapter1-2.htm-50k
• מידת הרלוונטיות שלו לנושא: מאמר רלוונטי מדרגה שניה
• סוג המאמר: מאמר מחקר
• מקור ראשוני/משני: ראשוני
• קרסנטי, ר. והרכבי, א. (2003). אפיוני למידה וחשיבה של תלמידים "חלשים" במתמטיקה: דו"ח מסכם לשנים 2000-2002 מוגש למשרד החינוך, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע. נמצא ב:
http://stwww.weizmann.ac.il/manor/talmidim_mitkachim/doah/chapter1-2.htm-50k
ביצעת את משימת ליקוט המקורות והערכה שלהם היטב. יחד עם זאת, יש כמה דברים שכדאי לשפר בעבודתך המתוקשבת:
א. עדין לא ביטלת את הצורך באימות באמצעות העתקת אותיות וזה מפריע לי במתן התגובות.
ב. את המשימה היה עדיף לבצע ברשומה ולא בתגובה משום שאז הקישורים היו פעילים ולא צריך להעתיק בכדי להגיע למקורות.
ג. עבודה עם דלישס משלך הייתה מייעלת את ארגון המידע ושיתופו עם סטודנטים אחרים שיש להם גם מה לתרום לך.
חשוב מאד שתצרי איתי קשר לצורך הדרכה. אני מבין שכעת את חולה ומאחל לך החלמה מהירה אבל אם תוכלי ליצור איתי קשר טלפוני זה יעזור לך להתקדם בכל הדברים האלה.
את יכולה להתחיל את משימה 6, יש לך מספיק מאמרים מתאימים. אבל לצורך זה שוב חשוב שתקבלי הנחיות מתאימות וזה ללא קשר איתי לא ניתן לביצוע.
ושוב, התקדמת יפה מאד בעבודתך ואני מאחל לך הרבה בריאות והחלמה.
רפי
היום הייתה לי פגישה עם יעל דברנו הרבה באופן כללי ובסוף נתנה לי הדרכה מצוינת בעייני על "הדלסש" הצלחתי לכנס ולצפות מה הם המאמרים שנמצאים מעניין לדעת........
מחקה לעוד הדרכה טלפונית כדי לאמת הדלסש במחשב האישי שלי ורק אחר מכך אוכל להכניס מאמרים משלי
מלפני יומיים התחלתי במשימה 6 התחלתי למזג טקסטם וזה נורההההההה קשההההההההה
אני מאוד שמיחה שאני בשלב הסיום של משימה 6 סוף סוף הסתדרתי אחרי הרבה זמן של כאב ראש עם המחשב גם היום הצלחתי לכנס לדלשס ולדפדף בתוך המאמרים ........מצאתי עצמי קוראה מאמרים לא שיכיים בכלל לנושא שלי ונמשכת להם בגלל שיש מאמרים בדלסש מאוד מעניינים בעיני
תוכנת גן המספרים (حديقة الأرقام) מ- sindibad multimedia
המגדם שלי הוא קבוצת תלמידים לקויי למידה מכיתה ג'.
תוכנת גן המספרים היא תוכנה ללימוד חשבון. התוכנה מותאמת לגיל הקטן, עד כיתה ג'.
התוכנה מתחילה ברשימת הנושאים, מהקל לקשה: הכרת מספרים, הכרת צורות, הרכבת מספרים, חיבור, חיסור, ומשחקי תרגול לכל הנושאים.
הנושא שאני מתמקדת בו בתוכנה זו הוא החיבור, התוכנה מסבירה את מובן החיבור מהתחלה עד הסוף.
הנושא הראשון בתוכנה הוא הכרת מספרים, בנושא זה מלמד את התלמיד לספור עד 9 ומראה לו צורת המספר בלי כמויות. אחר כך מראה לתלמיד את המספר ואת הכמות, מוסיפה כמות אחרת לכמות הנמצאת וכותבת את המספר החדש.
בנושא אחר בתוכנה והוא הרכבת מספרים, התוכנה מראה לתלמיד ממה מורכב ים המספרים בתחום 10, עם כל האופציות לכך, למשל: 7= 3+4, 7= 5+2, 7=6+1
בנושא החיבור התוכנה מלמדת התלמיד את החיבור עם השימוש בסימן החיבור (+) וכתיבת התרגיל בצורה הנכונה. היא נותנת את התרגיל עם מספרים וכמויות
התוכנה מחכה לתלמיד שיכתוב על המחברת את התרגיל עם הפתרון. וכדי שיבדוק התלמיד את תשובתו הוא ילחץ על הסימן + והתוכנה כותבת לו את התרגיל הנכון ואיך נעשה החיבור עם הסבר מילולי: הוא קורא את הכמויות, אחר כך הכמות שמימין + זזה ליד הכמות משמאל + והוא אומר "חבר" שלוש פעמים ואומר את הכמות החדשה וכותב אחר כך את התרגיל.
לתרגול נוסף בחיבור יש תרגלים בנושא המשחקים. בחלק זה התוכנה כותבת תרגיל ונותנת תשובות שונות ועל התלמיד לבחור בתשובה הנכונה.
מאפייני התוכנה:
• התוכנה מסודרת בצורה נוחה לעבודת התלמידים.
• התוכנה מכילה צורות, צבעים ומשתמשת באנימציה להבהרת והפשטת הנושאים
• התוכנה מסבירה בצורה מילולית.
• התוכנה משתמשת בחיזוקים לעידוד התלמיד
• התלמיד יכול להתקדם, לחזור על אותו תרגיל, ולחזור לרשימת הנושאים הראשית בקלות
• יש הדרכה למורה בתוכנה עצמה בדף הראשי שמסומן בסימן שאלה (?) אם לוחצים עליו הוא נותן לנו הסבר על כל דבר בתוכנה
חיפשתי חומר ומצאתי מה שהיה מתוכנן וזה היה אחרי פגישה שהיתה לי עם ראפי, שהייתה מאוד מאוכזבת מצידי.
שלום לכולם:
עקב תקלה בבלוג שלי מזמן לא רשמתי מה קורה אתי אבל הכל רשום אצלי במחברת וזה יקח לי קצת זמן להקליד את הכל לבלוג שלי .........אבל אני מפתיחה קצת זמן .....
ב 6-04-09 הייתה לי פגישה עם ראפי והסכמנו על מה שאני הולכת ללמד את התלמידים בדקנו את החומר ביחד ויצאתי מהפגישה גאה בעצמי אחרי שעברתי תהליך מאוד ארוך כדי להגיע למה שאני צריכה ללמד התלמידים......
תחילתי עם הכיתה הזו הייתה בבית הספר שאני מלמדת . מלמדת אותם שני שעורי אמנות ששבוע אז אני מקירה את השמות והתנהגות כל ילד וילד. הם כיתה מוגדרת שיש להם "לקוי למידה" המחנכת שלהם קבועה איתם כל הזמן גם אם נכנסים מורים אחרים כמו למשל מורה לאמנות .
אני ממשיכה את התהליך:
ומכון שיש לי אח נכה תמיד הייתי מתרגשת עם הכיתה הזו ואוהבת אותם מכל הלב.
ואז ביום אחד ביקשתי מהמורה האחראי על המחשבים לנניס את הכיתה הזו לשיעור אמנות דרך המחשב ואז הוא לא הסכים מהסיבות שהם לא יודעים כלום וסתם מקלקלים את המחשבים. אני לא הסכמתי על זה ופניתי ישר למנהל בית הספר ואחרי שיחה ארוכה הוא לא הסכים הזה . ואז מהרגע הזה נשבעתי להכניס את הכיתה הזו לחד המחשבים בכל מחיר, ואז התחלתי לחשוב ....עד שהגיע יום ונרשמתי לקורס של הסמנריון עם ראפי ... ואז שבקש ממני המרצה הצעת נושא לסמנרין ישר חשבתי על המטרות והמטרה העיקרית שהיתה לי היא עם הכיתה הזו לחקור עצמי דרכם באמצעות המחשב. ואז שראפי הסכים לי הלכתי ישר למנהל בית הספר והסברתי לו הכול ואם מחשב נתקל אני מתחיבת לתקן אותו על חשבוני.... ואחרי יותר מפגישה אחד הוא הסכים לי אבל בתנאי שהמורה שלהם תהיה איתי בכל רגע ואני חייבת לראות לה כל דבר שאני רוצה ללמד אותם דרך המחשב.........הייתי מאוד שמיחה שאני הצלחתי להכניס את התלמידים לחדר המחשבים ויותר שמיחה שאני עושה סמנריון וחקר מאוד מעניינים בעיני וקרובים ללבי.
ואז התחלתי לחפש חומר במטמטיקה שמתאים לגילם ואחרי שמצאתי ישבתי עם המורה שלהם ואז היתה ההפתעה היא לא קיבלה מה שאני הוספתי והסיבה הייתה שהחומר נכון מתאים לגילם אבל לא מתאים להם כי הם לומדים דברים פשוטים במטמטיקה..... היה נתנה לי דוגמאות והדרכה ואז התחלתי לחפש עוד פעם באתרים שהם לא קשורים לארץ ישראל ולא למשרד חינוך דברים מעניינים בעיני .ואז מצאתי כמה תוכנותואחד מהן התוכנה שהסברתי עליה בבלוג " גן המסברים" המורה שלהם הסכימה על התוכנה הזו ומאוד התלהבה לתוצאות .......... ואז הייתה לי בגישה עם ראפי והוא גם הסכים על התוכנה אחרי שבדק אותה חזרתי הביתה מאוד שמיחה ...והתקשרתי ישר למנהל בית הספר ונתן לי אישור להתחיל איתם......
יש לי בעיה עם הבלוג ,דרך הדרכה עם יעל הסתתדר העניין ,ואני ממשיכה....
כשנתן לי המנהל אישור להתחיל איתם התקשרתי למורה שלהם והסברתי לה שאני רוצה לקחת אותם לחדר מחשבים בשיעור הקרוב ביותר.אז היא אמרה לי אני לא רוצה לאכזב אותך אבל הם לא יודעים כלום בשימוש המחשב. הרגשתי ברעה ולב כואב .......בבגישה הראשונה שלי איתם הסברתי להם שאני רוצה ללמד אותם כמה שיעורים דרך המחשב ולא הסברתי להם שאניעושה עבודת סמנריון כישיתנהגו כרגיל...לקחתי איתי מצלמה כדי לתעד הכל אבל המנהל לא אישר לי לתעד לא בצילום ולא בהקלטה כי הוא טוען שההורים לא מסכמים על דברים כאלו ...... שאלתי אתם כמה שאלות מי מכיר הדבר הזה .מה שמו? מי יודיע לעבוד על המחשב?מי יש להם בבית מחשב? מי יודיע מה זה אינטרנט? וכו" וכך הסתיים השיעור הראשון .
יצאתי עם הרגשה מאוד טובה כי ראיתי ההתלהבות בעיני התלמדים. היו מעט תלמדים שהשתמשו במחשב .
סועאד, קודם כל הכבוד על היוזמה והנחישות לקיים את מה שהחלטת למרות הקשיים.
הקשיים הם חלק מהעבודה שלך ולכן כדאי שתתעדי אותם בצורה ככל האפשר מפורטת (הקשר עם המנהל והמורה למחשבים וכיוב').
זה נכון שעל פי החוק אסור לצלם ילדים ללא היתר מבית הספר. את יכולה לצלם אותם מאחור או בצורה שלא ניתן לזהות אותם. אני יכול לתאם ביקור אצלך בבית הספר כולל גם עם המנהל ואז אולי נתאם את המחקר עם כל מי שצריך, האם היית רוצה שאני אבוא?
לגבי העבודה עם המחשבים, אין הכרח שתעבדי דווקא על החשבון את יכולה לעבוד אים על כל דבר שתרצי שבאמצעותו תשיגי את מטרות ההוראה שלך, את הרי רוצה לשפר את הדימוי העצמי שלהם ולקדם אותם בלימודיהם. אם תחשבי שהשימוש במחשב יכול להיות גם לתכנים אחרים זה גם בסדר.
בינתיים חשוב מאד שתתעדי בצורה ככל האפשר מפורטת את תהליך העבודה שלך. אטם אפשר תשלחי אלי העתק של התיעוד ונוכל לשבת עליו כדי לראות כיצד את מתקדמת הלאה במחקר.
חשוב מאד שתצרי איתי קשר לצורך המשך קידום עבודתך.
בהצלחה, רפי
הוסף רשומת תגובה