רפלקציה
נושא
פעילויות
רפלקציה
הכרת מספרים מספרה אחת וכו"
הכנתי את המחשבים לתלמידים בדיוק על החלק המתמקד בהכרת מספרים חד ספרתיים.
הסברתי לתלמידים איך להתקדם בשלבים ואיך לחזור אחורה באמצעות העכבר.
ההתקדמות בשלבים היתה לכל קבוצת התלמידים ביחד עם הפעלת הרמקולים.
בחלק זה מהתוכנה מוצגת ספירה בדיבור, במספרים ובכמויות. לכן, בקשתי מהתלמידים לספור ביחד עם הילד שסופר במחשב, ספירה עולה (0, 1, 2, 3, ..... 9) וספירה יורדת (9, 8, 7, ... 0) בקול רם.
אחר כך נתתי לכל תלמיד אוזניות. וכל אחד מהתלמידים חזר מההתחלה והתקדם בשלבים של ספירה לבד ובקול נמוך מאוד (כמעט בשקת).
בשלב אחר מהפעילויות לקחתי מהתלמידים את האוזניות ולא הפעלתי את הרמקולים. בקשתי מהתלמידים להתחיל שוב מההתחלה אבל עם ספירה לבד ובלי לשמוע את המחשב.
הסתובבתי בין התלמידים ושמעתי אותם איך הם סופרים ואם הם מתקדמים בשלבים בצורה נכונה, ונתתי להם עידודים שונים.
בשלב שלאחר כך, הכנתי לתלמידים משחק, באותה תוכנה (גן המספרים). במשחק זה המחשב אומר מספר ומופיע על המסך מספר שמשתנה כל כמה שניות, על התלמיד לפוצץ את המספר ששמע את שמו באמצעות לחיצה על הטיל בזמן שמספר זה מופיע על המסך. למשל: המחשב אומר "חמש" ומתחילי להופיע על המסך טיל שלמעלה ממנו מספרים משתנים. על התלמיד ללחוץ על הטיל כשמופיע המספר 5 על המסך כדי שיטוס הטיל ויפוצץ אותו. אם התלמיד לוחץ על הטיל בזמן שמופיע מספר אחר מ-5 אז המחשב נותן צלצול שרומז לטעות.
התלמיד שסיים שלבים אלה בהצלחה, העברתי אותו למשחק חדש שבו מופיע על המסך את המספרים 1-9 ועל התלמיד ללחוץ על המספרים בסדר עולה 1, 2, 3, 4,..., 9
בכל פעם הוא לוחץ על מספר נוצר קו בין המספר שלחץ עליו והמספר שלפניו
אחרי שהוא מסיים מופיעה לו על המסך צורת חיה כתוצאה מהקוים שקשרו בין המספרים, אחר כך מופיע צילום של החיה עם הקול שלו.
כמו שידוע לכולם "כל התחלה קשה", והקושי בהתחלת עבודתי עם קבוצת תלמידים זאת היא שליטתם בעכבר, ומהירות קצב העבודה וההתקדמות בשלבי המשחק.
אבל, את האמת אחרי שליטת התלמידים בעכבר והכרתם לדרך ההתקדמות בשלבים, הם הפיעו אותי והתקדמו בצורה טובה בהשוואה להתקדמותם בלי השימוש במחשב.
התלמידים היו מתגעגעים לשיעור זה, ומתלהבים ללמוד את המספרים עם המחשב ולשחק בהם.
אני כמורה לא הרגשתי בהתעיפות בעבודה עם התלמידים, כי העבודה שלי היא רק הנחיה ועידוד התלמידים.
אני רואה שעם המחשב אני מלמדת בדרך מעניינת היוצרת מוטיווציה בקרב תלמידים.
מעבודתי עם קבוצה זו באמצעות המחשב אני חושבת שאני יכולה להיות יצירתית מאוד בעבודתי עם תלמידים
אני רואה בעצמי שכאשר אני מלמדת אני יודעת להתאים את רמות הקושי של הנושא לרמת התלמידים, כך שיקלטו ויבינו.
השימוש במחשב בלמידה אפשר לי להתגבר על הפרעות של תלמידים גם מבלי לצעוק או אפילו להתעצבן.
אם תלמיד אינו זוכר את החומר משיעורים קודמים, אני יודעת איך לפעול כדי שיזכור טוב יותר בשיעור הבא וזה באמצעות החזרה ההדרגתית על שלבי המשחקים שבתוכנה.
בזמן השיעור הרגשתי שהתלמידים נענים ברצון לבקשותיי ולהנחיותיי בכיתה. והם מתקדמים בלימוד המספרים בצורה נכונה וטבה.
לכן, אני חושבת שבאמצעות ההוראה שלי (הוראת המחשב) אני יודעת לתר בעיות אצל תלמידים ולטפל בהן, ואני יכולה ליצור שינוי חיובי בחייהם של תלמידיי.
נושא
פעילויות
רפלקציה
הכרת מספרים מספרה אחת וכו"
הכנתי את המחשבים לתלמידים בדיוק על החלק המתמקד בהכרת מספרים חד ספרתיים.
הסברתי לתלמידים איך להתקדם בשלבים ואיך לחזור אחורה באמצעות העכבר.
ההתקדמות בשלבים היתה לכל קבוצת התלמידים ביחד עם הפעלת הרמקולים.
בחלק זה מהתוכנה מוצגת ספירה בדיבור, במספרים ובכמויות. לכן, בקשתי מהתלמידים לספור ביחד עם הילד שסופר במחשב, ספירה עולה (0, 1, 2, 3, ..... 9) וספירה יורדת (9, 8, 7, ... 0) בקול רם.
אחר כך נתתי לכל תלמיד אוזניות. וכל אחד מהתלמידים חזר מההתחלה והתקדם בשלבים של ספירה לבד ובקול נמוך מאוד (כמעט בשקת).
בשלב אחר מהפעילויות לקחתי מהתלמידים את האוזניות ולא הפעלתי את הרמקולים. בקשתי מהתלמידים להתחיל שוב מההתחלה אבל עם ספירה לבד ובלי לשמוע את המחשב.
הסתובבתי בין התלמידים ושמעתי אותם איך הם סופרים ואם הם מתקדמים בשלבים בצורה נכונה, ונתתי להם עידודים שונים.
בשלב שלאחר כך, הכנתי לתלמידים משחק, באותה תוכנה (גן המספרים). במשחק זה המחשב אומר מספר ומופיע על המסך מספר שמשתנה כל כמה שניות, על התלמיד לפוצץ את המספר ששמע את שמו באמצעות לחיצה על הטיל בזמן שמספר זה מופיע על המסך. למשל: המחשב אומר "חמש" ומתחילי להופיע על המסך טיל שלמעלה ממנו מספרים משתנים. על התלמיד ללחוץ על הטיל כשמופיע המספר 5 על המסך כדי שיטוס הטיל ויפוצץ אותו. אם התלמיד לוחץ על הטיל בזמן שמופיע מספר אחר מ-5 אז המחשב נותן צלצול שרומז לטעות.
התלמיד שסיים שלבים אלה בהצלחה, העברתי אותו למשחק חדש שבו מופיע על המסך את המספרים 1-9 ועל התלמיד ללחוץ על המספרים בסדר עולה 1, 2, 3, 4,..., 9
בכל פעם הוא לוחץ על מספר נוצר קו בין המספר שלחץ עליו והמספר שלפניו
אחרי שהוא מסיים מופיעה לו על המסך צורת חיה כתוצאה מהקוים שקשרו בין המספרים, אחר כך מופיע צילום של החיה עם הקול שלו.
כמו שידוע לכולם "כל התחלה קשה", והקושי בהתחלת עבודתי עם קבוצת תלמידים זאת היא שליטתם בעכבר, ומהירות קצב העבודה וההתקדמות בשלבי המשחק.
אבל, את האמת אחרי שליטת התלמידים בעכבר והכרתם לדרך ההתקדמות בשלבים, הם הפיעו אותי והתקדמו בצורה טובה בהשוואה להתקדמותם בלי השימוש במחשב.
התלמידים היו מתגעגעים לשיעור זה, ומתלהבים ללמוד את המספרים עם המחשב ולשחק בהם.
אני כמורה לא הרגשתי בהתעיפות בעבודה עם התלמידים, כי העבודה שלי היא רק הנחיה ועידוד התלמידים.
אני רואה שעם המחשב אני מלמדת בדרך מעניינת היוצרת מוטיווציה בקרב תלמידים.
מעבודתי עם קבוצה זו באמצעות המחשב אני חושבת שאני יכולה להיות יצירתית מאוד בעבודתי עם תלמידים
אני רואה בעצמי שכאשר אני מלמדת אני יודעת להתאים את רמות הקושי של הנושא לרמת התלמידים, כך שיקלטו ויבינו.
השימוש במחשב בלמידה אפשר לי להתגבר על הפרעות של תלמידים גם מבלי לצעוק או אפילו להתעצבן.
אם תלמיד אינו זוכר את החומר משיעורים קודמים, אני יודעת איך לפעול כדי שיזכור טוב יותר בשיעור הבא וזה באמצעות החזרה ההדרגתית על שלבי המשחקים שבתוכנה.
בזמן השיעור הרגשתי שהתלמידים נענים ברצון לבקשותיי ולהנחיותיי בכיתה. והם מתקדמים בלימוד המספרים בצורה נכונה וטבה.
לכן, אני חושבת שבאמצעות ההוראה שלי (הוראת המחשב) אני יודעת לתר בעיות אצל תלמידים ולטפל בהן, ואני יכולה ליצור שינוי חיובי בחייהם של תלמידיי.
3 תגובות:
מוגש מ: אסד סועד
ת"ז 039013966
שיח בכיתה (ד)
שעה:08:50 עד 10:35
כיתה (ד)
שם המורה: אסד סועאד
שם המוסג המזמן שיח: הכרת מספרים 0-9 (ספירה)
האם המוסג מוכר לתלמידים: כן
מ"ס המשתתפים: 7
שמות המשתתפים: סגוד –אסלאם-ענא-עלא-מהנד-סארה-אית
מקום ההתרחשות: חדר מחשבים
תיעוד: צפיה מאחת המורות
שם השוחיח תמלול השיח הערות
המורה בוקר טוב תלמידים
תלמדים בוקר טוב מורה בצועק (כל תלמיד היה יושב ליד מחשב ומסתכל על המורה)
מורה מה עניינים
תלמידים בסדר גמור בצועק
מורה היום תלמידים אנחנו נלמד איך לספור "מספרים 0-9" בעזרת המחשבר
תלמידים ואו!! באמת מורה מסתכלים אחד על השני
המורה באמת עם חיוך
אסלאם אבל אנחנו לא יודעים להשתמש במחשב! מסתכלת על שאר התלמידים
מורה זה דבר לא קשה. כי אתם רק משתמשים בעכבר ולא תצתרכו להשתמש במקלדת עכשיו.
סגוד אז בואי נתחיל מורה
תלמידים כן עם צחוק והסתובבו בישיבתם לכיוון המחשב
המורה תלחצו על הלחצן הנמצא מתחת למסך בצד הימני כדי להפעיל את המסך.
תלמידים לחצנו!
מורה אני מבקשת מכם להתרכז במחשב ולהקשיב טוב אלי ולמחשב.
תלמידים בסדר מורה, אנחנו מקשבים.
המורה תתפסו את העכבר ותזיזו אותו, מה אתם רואים?
תלמידים החץ זז על המסך התלמידים מזזים את העכבר בצורה אקראית ומסתכלים על המסך
המורה מצוין. לאט לאט תכוונו את החץ ותשימו אותו על המרובע שבאמצע המסך שבו שני חצים הפוכי כוונים.
תלמידים בסדר והם בקושי שולטים בעכבר ומיצבים אותו על המרובע.
המורה תלחצו על הלחצן השמלי של העכבר ותקשיבו טוב למחשב
תלמידים בסדר לחצו והקשיבו לילד הקופץ על המספרים וסופר.
המורה עכשיו תלחצו שוב על אותו מרובע אבל תספרו ביחד עם הילד
התלמידים בסדר מורה לחצו ןהתחילו לספור
המורה העכשיו תלחצו ורק סגוד תספור
סגוד אפס, אחת, שתיים,... תשע סגוד היתה סופרת אחרי הילד שבמחשב
המורה עכשיו אסלאם ואחר כך ממשכים לפי התור
אסלאם אפס, אחת, שתיים,... תשע אסלאם היה סופר אחרי הילד שבמחשב
ענא אפס, אחת, שתיים,... תשע ענא היתה סופרת אחרי הילד שבמחשב
עלא אפס, אחת, שתיים,... תשע עלא היה סופר עם הילד שבמחשב
מהנד אפס, אחת, שתיים,... תשע מהנד היה סופר עם הילד שבמחשב
סארה אפס, אחת, שתיים,... תשע סארה היתה סופרת אחרי הילד שבמחשב
אית אפס, אחת, שתיים,... תשע אית היתה סופרת עם הילד שבמחשב
המורה מצוינים, עכשיו אנחנו יכולים להתקדם.
המורה תיצבו את החץ על המרובע שבזוית השמלית של המסך שבו חץ ירוק המכוון לשמאל. ותלחצו על הלחצן השמאלי בעכבר
תלידים לחצנו הם מאוד צמחים לבעלי חיים שרואים
עלא תסתכלו, צפרדיע
סארה ברוז
המורה אנחנו נחזור שוב על שלב זה כי אתם לא האזנתם לספירה. לכן תלחצו על המרובע שבאמצע המסך מלמעלה.
תלמידים סליחה מורה ולחצו על המרובע שבאמצע המסך, והקשיבו
מורה מהנד, תספור לי את הצפרדיעים
מהנד אחת, שתיים, ש.. ש.., שלוש סופר לאט לאט
מורה אית, תספרי את הברוזים
אית אחת, שתיים לא התבלבלה
מורה סגוד, תספור את המטוסים
סגוד אחת, שתיים, שלושה סגוד לא יודעת להמשיך
המורה אר... עוזרת לסגוד
סגוד ארבע, חמש
המורה מצוין. תעברו לשלב הבא
המורה עכשיו אסלאם תספור וממשכים בשלב הבא ענא תספור וממשכים לפי התור
אסלאם אחת שתיים שלוש, ארבע הקשיבה טוב לספירת המחשב ואחר כך ספרה במהירות
ענא אחת, שתיים, שלווווש, ארבע וחמש סופרת לאט לאט וב"שלוש" היא המשיכה עם "וווווו"
עלא אייי, אחת, שתיים, שלוש ארבע
סארה אחת, שתיים, שלוש, איייייי, ארבע, חמש, אייי, שש, שבע השבע אמרה בצעוק
המורה מצוין מאוד. בואו נספור שוב ביחד מ- (0-9) ביחד
תלמידים ומורה אחת, שתיים, שלוש, ארבע, חמש, שש, שבע, שמונה, תשע ספרו בקול רם
המורה מצוינים, איך היה השיעור
מהנד יפה מאוד
אית כל הזמן רוצים ללמוד חשבון בצורה זו
תלמידים כן
המורה בסדר. אז נתראה בשיעור הבא
המורה להתראות ילדים יוצאת מחדר המחשבים
תלמידים להתראות מורה יוצאים והולכים לכתה שלהם
רפלקציה:-
הדברים הטובים בעיני:
1. הייתי מאוד שמיחה כי התלמידים נהנו משימוש במחשב
2. השימוש במחשב היה מאוד מעניין בשבל תלמידים
3. לא הרגשתי בהתעיפות בשיעור זה
4. הרגשתי שיש לתלמידים מוטיבציה ללמידה באמצעות מחשב והם רוצים להמשיך ללמוד חשבון בשיטה זו.
הדברים השליליים בעיניי
1. שליטת התלמידים בעכבר לקחה זמן
2. יש תלמידים שהיו טועים בספירה והייתי צריכה לעזור להם
3. יש תלמידים שלא התרכזו כל הזמן עם ספירת המחשב לכן היו מתבלבלים כשהם ספרו אחריו.
בסוף השיח יצאתי בהרגשה שאני יכולה לקדם תלמידים אלה למרות שכשבאתי לבית הספר היו לי המון חששות של כשלון בהתמודדות תלמידים עם הלמידה באמצעות מחשב.
בנוסף לכך אני רואה שהתוכנה "גן המספרים" הוסיף לתלמידים דברים חדשים לא קשורים בחשבון, שלא ידעו מקודם.
מוגש מ: אסד סועד
ת"ז 039013966
שיח בכיתה
שעה:08:50 עד 10:35
שם המורה: אסד סועאד
שם המוסג המזמן שיח: הכרת מספרים 0-9 (כמויות)
האם המוסג מוכר לתלמידים: כן
מ"ס המשתתפים: 7
שמות המשתתפים: סגוד –אסלאם-ענא-עלא-מהנד-סארה-אית
מקום ההתרחשות: חדר מחשבים
תיעוד: צפיה מאחת המורות
שם השוחיח תמלול השיח הערות
המורה בוקר טוב תלמידים
תלמדים בוקר טוב מורה בצועק (כל תלמיד היה יושב ליד מחשב ומסתכל על המורה)
מורה מה עניינים
תלמידים בסדר גמור אנחנו מאוד נהנים
מורה היום תלמידים אנחנו נכיר "כמויות"
תלמידים בסדר, איפה נכנס בתוכנה?
המורה תלחצו על המרובע השלישי ברשימה
תלמידים זה, שיש בו עגולים עם מספרים!
מורה בדיוק, בבקשה תשתמשו באוזניות ולא ברמקולים
תלמידים בסדר מורתנו עם צחוק והסתובבו בישיבתם לכיוון המחשב
המורה מסתובבת בין התלמידים
המורה שלום אית, איך המצב המורה שמה את ידה על אחד מכתפי אית כדי שתשים לב אליה כי היא שמה אוזניות
אית בסדר מורה, תודה
מורה צריכה עזרה
אית לא אני מסתדרת טוב מאוד
מורה מה הן הכמויות המרכיבות את המספר 5 לפי מה שמופיע על המסך? בודקת אותה
אית 3אחת, שתיים, שלוש (3) ו- 2 היא ספרה את הכמות הראשונה באצבע (3) והכמות השניה הכירה מיד (2)
מורה את מצוינת אית המורה עברה לסגוד
מורה האם את מסתדרת סגוד
סגוד כן, מורה
מורה אז תגידי לי, מאיזה כמויות מורכב המספר 7
סגוד 4 ו- 3 היא ספרה כל כמות לבד בשקת ונתנה את התשובה (4 ו- 3)
מורה איזה יופי המורה מעודדת ועוברת לשבת ליד ענא
ענא שלום מורה, אייי, תסתכלי כל מספר הגדול משתיים מורכב מיותר משתי כמויות
המורה את הגעת למסכנה מצוינת, תמשיכי ככה חמודה המורה עברה לעלא
עלא אהלן מורה הוא קצת מתביש ומתלבט
מורה למה אתה מתלבט ככה אנחנו לא במבחן, אני רוצה לראות אם אתה מתקדם טוב, ולעזור לכה אם אתה מתקשה במהשהו
עלא בסדר, תודה
מורה ממה מורכב המספר 3?
עלא אופציה ראשונה (1,1,1), אופציה שנייה (2, 1) באותו זמן מהנד היה מדבר עם אית
מורה מצוין, הנה אתה מבין על מה מדובר. עברה למהנד
מורה קודם כל אני מבקשת ממך להתרכז במחשב שלך ולא להפריע לאחרים.
מהנד סליחה מורה, אני מצטער הוריד את ראשו
מורה תרים את ראשך ותראה לי לאן הגעת
מהנד לכאן מורה מרים את ראשו
מורה בסדר, תגיד לי מה הן הכמויות שמרכיבות מספר 6
מהנד אחת, שתיים, שלוש, אאארבע, איי מתלבט
המורה וחמש.
תספור שוב את הכמות עוזרת לו
מהנד אחת, שתיים... חמש סופר נכון
מורה נכון
מהנד ועוד אחת. (5 ו- אחת)
מורה בסדר גמור. תתרכז טוב ותמשיך עברה לסארה
מהנד בסדר
המורה הי סארה, איך המצב
סארה קצת קשה
מורה בואי נראה מה קשה
סארה כל פעם נותנים לי מהשהו חדש לאותו מספר
מורה נכון כי המספר לא מורכב רק משתי כמויות אלא יש כמה אופציות להרכבת מספר. וכשהמספר יותר גדול האופציות רבות יותר. בואי נראה זה על המחשב
סארה 4 זה (1, 3), (1, 1, 1, 1) (2, 2)
המורה נכון מאוד
המורה ממשיכה להסתובב בין התלמידים ולהסתכל איך הם עובדים.
המורה תלמידים, עזבו את המחשבים. ותגידו לי, מה למדתם היום? לסכם את השיעור
אסלאם הרכבת המספרים מכמויות שונות
אית ישנן יותר מאופציה להרכבת מספרים הגדולים משתיים
סגוד ככל שהמספר יותר גדול מספר האופציות גדל יותר
עלא מספר האופציות להרכבת מספר מסוים קטן ממנו באחד. למשל האופציות להרכבת 4 הן 3 אופציות.
מורה מצוין מאוד המורה כתבה כל המסקנות של התלמידים על הלוח
מורה אני רואה שהגעתם למסר של שיעור זה. המשך יום טוב ולהתראות חמודים. יצאה מחדר המחשבים
רפלקציה:-
הדברים הטובים בעיני:
1. לא היה צריך להסביר הרבה דברים בשיעור
2. התלמידים סומכים על עצמם יותר מקודם
3. התלמידים שולטים יותר בבעכבר ובהתקדמות וחזרה בתוכנה
4. אני יכולה לשבת עם כל תלמיד לבד ולצפות בדרך עבודתו, להכיר את קשיו ולעזור לו להתקדם (הוראה יחידנית).
5. התלמידים יותר מנומסים.
6. התלמידים יכולים להסיק מסכנות.
הדברים השליליים בעיניי
1. היו קצת הפרעות מתלמידים שהיו מדברים ביחד בזמן שהייתי בו מתעסקת עם אחד התלמידים.
2. ישנם תלמידים שהיו נכנסים למקומות בתוכנה שלא הכירו אותם כבר ולא ידעו לצאת מהם עד שאני מסדרת להם הכל וזה מבזבז זמן להם.
3. יש תלמיד שהיה לוקיח לו הרבה זמן לשלוט בכל שלב משלבי הלמידה בתוכנה.
תלמיד ששכח חומר משיעורים קודמים, הייתי יודעת איך לפעול כדי שיזכור טוב יותר בשיעור הבא וזה באמצעות החזרה ההדרגתית על שלבי המשחקים שבתוכנה. בזמן השיעור הרגשתי שהתלמידים נענים ברצון לבקשותיי ולהנחיותיי בכיתה. והם מתקדמים בלימוד המספרים בצורה נכונה וטובה, למרות שהייתי מפחדת שתלמידים ירגישו בשעמום כי כל הזמן משתמשים באותה תוכנה, אבל אני רואה שהתלמידים כל הזמן מתגעגעים לשיעור החשבון הבא.
מוגש מ: אסד סועד
ת"ז 039013966
שיח בכיתה
שעה:08:50 עד 10:35
שם המורה: אסד סועאד
שם המוסג המזמן שיח: הכרת מספרים 0-9 (צורת המספר)
האם המוסג מוכר לתלמידים: כן
מ"ס המשתתפים: 7
שמות המשתתפים: סגוד –אסלאם-ענא-עלא-מהנד-סארה-אית
מקום ההתרחשות: חדר מחשבים
תיעוד: צפיה מאחת המורות
שם השוחיח תמלול השיח הערות
המורה בוקר טוב תלמידים
תלמדים בוקר טוב מורה בצועק (כל תלמיד היה יושב ליד מחשב ומסתכל על המורה)
מורה מה עניינים
תלמידים בסדר גמור
מורה בואו נכנס תלמידים לגן המספרים וללמוד מהשהו חדש
תלמידים מה לומדים היום מורה
המורה הכרת צורות מספרים בלי כמויות ובלי ספירה
אסלאם טוב לאן נכנס בתוכנה
מורה למשחק "הקשור בין מספרים לפי הסדר שלהם מ 1-9"
סגוד איך משתמשים במשחק זה
המורה עליכם ללחוץ על המסברים באמצעות העכבר לפי סדר עולה של המספרים מ- 1-9
תלמידים בסדר
מורה תשתמשו רק באוזניות
תלמידים בסדר מורה
המורה טוב תתחילו המורה היתה מסתובבת בין התלמידים ומעקבת אחרי התקדמותם. והיא לא הצתרכה לעזור לאף אחד מהתלמידים
המורה טוב תלמידים, נשאר רק שתי דקות לשיעור אני מאוד נהנה מהתקדמותכם, אתם תלמידים מצוינים, תמשיכו ככה. אני מבקשת מכם לצאת מהתוכנה ולחזור לכיתה בשקת
תלמידים תודה מורה יצאו ואחריהם יצאה המורה
רפלקציה:-
הדברים הטובים בעיני:
1. התלמידים שולטים בתוכנה ויכולים לכנס אליה לבד
2. השימוש במחשב היה מאוד מעניין בשבל תלמידים
3. לא הרגשתי בהתעיפות בשיעור
4. הרגשתי שיש לתלמידים מוטיבציה ללמידה באמצעות מחשב והם רוצים להמשיך ללמוד חשבון בשיטה זו.
5. התלמידים רכשו המון מיומנויות לימודיות, ריכוז ועירנות.
הדברים השליליים בעיניי
1. לפעמים רציתי לתת הערות לתלמידים או להסביר דבר ושני תלמידים לא הקשיבו אילי והמשיכו לשחק במחשב.
בסוף השיח יצאתי בהרגשה שבאמצעות ההוראה שלי (הוראת המחשב) אני יודעת לאלתר בעיות אצל תלמידים ולטפל בהן, ואני יכולה ליצור שינוי חיובי בחייהם של תלמידיי.
שלום רב:
אני כותבת אחרי תקופה מאוד קשה בחיי .
ילדתי סוף סוף ..... ואחרי הלידה שהייתה קשה במיוחד ו הרבה אשפוזים....... אני רואה הבית שלי נשרף מול עיני בלי לוכל לעשות כלום .......רואה אוסף של שנים נסרף במבט אחד ....לא רוצה לדבר הרבה למרות הלב המלה.
בבגישה האחרונה שלי עם המרצה דיברנו על המחקר שאני עושה עם התלמידים . דיברנו איך להתחיל לנתיח דברים מהתעודים שאספתי .איך לקדד תהליך שנותננת משמעות לתעודים שכתבתי . דיברנו גם על קטגוריות שונות . דיברנו גם על תהליך העבודה באופן כללי.
ומתוך הדיבור עלה הרעיון "איך המרצה משפיע על מסגלות ולמידה ומטבציה שלי"
ואז המלץ לי המרצה לחליף כוון ולהמשך בהרעיון החדש. ומאז אני מבולבלת .... ויש לי הרבה שאלות מתרחשות בראש מה אני עושה עם המחקר עם התלמידים ? האם אני מתחילה מחדש? האם מחליפה נושא הסמנריון או התהליך הזה חלק ממנו? מאפו אני מתחילה ? מה אני צריכה לעשות ? מה עם המטרה שאני שואפת עם התלמדים?מה עם החומר שאספתי מתחילת השנה"סקירה ספרותית" ? איפו אני עומדת עכשו? האם הזמן הנשאר מספיק לי לסיים הסמנריון? אני מחפשת תשובות ואולי אחרי שתעני לי ראפי אני אבחר כיוון . מחקה לתשובה בהקדם תודה
הצטערתי מאד לשמוע על מה שעבר עליך לאחרונה ובעיקר השריפה. אני מקווה שתתגברי על הנזק, בעיקר על ההרגשה האיומה שבעקבות הנזקים הפיזיים.
אני צריך להודות שגם אני חושב שיש דברים שלא ניתן לשוחח עליהם כראוי דרך הרשת. השאלות ששאלת אותי מחייבות שיחה של פנים אל פנים. אני צריך לדבר איתך על כל השאלות האלה ואין לי תשובות מתאימות ללא פגישה בינינו.
תתקשרי לתיאום פגישה ואז אני מאממין שניתן יהיה למצוא פתרון נכון ומתאים לך.
רפי
הוסף רשומת תגובה